What's going on

Jadu här händer det mycket men ändå ingenting. Helgen har varit händelserik, men nog om det, bilder finns ju dessvärre på Facebook. Det är inte riktigt så illa som det ser ut skulle jag vilja påstå men jag kan ju inte sitta och ljuga heller :P Men jag kan i alla fall konstatera att vi har roligt här borta. 
Igår hade jag min långa långa skoldag. Börjar bli roligare och roligare nu för vi har fått börja arbeta själva lite. Det är ju så jädra drygt att ha lektion på lektion med bara en massa info, prat, mer info, krångliga saker, konstiga bilder, ingen luft, osköna stolar, ännu mer prat och en massa gamla filmklipp. Inte konstigt att man slumrar till lite då och då.
Men nu händer det grejer. Vi ska redigera en bilreklam på editing, ska bli kul för jag har äntligen fattat galoppen lite om hur man gör i Final Cut Pro, jädra invecklat program men som tur är är jag ju så himla klipsk! Sen ska vi göra pitcher på Filmproduction, bästa idén kommer bli klassprojektet denna termin. Kul att börja filma lite, det var länge sen nu. På cinematographyn har vi som läxa att filma lite med olika ljus och vinklar och sånt, inte jätteavancerade saker (säger jag nu för att jag inte satt igång med det ännu..)
Audio är väl inte det roligaste direkt men när man får jobba själv med klassens snyggingtysk blir det i alla fall lite roligare :) Vi skulle recorda en dialog från Avatar på sex olika mikrofoner. Har ju tyvärr inte sett den filmen men jag fick vara Jake i alla fall och han var Grace, passade bra tyckte jag.
Idag har jag varit ledig! Hur sköööönt som helst att sova tills man vaknar, typ ingen annan hemma i huset heller. Tvättat har jag gjort till fördärvelse känns det som, men jag börjar få in snitsen litegranna nu i alla fall, YEY ME!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0