To save a life

Har varit och sett en sjukt bra film på bio, To save a life, fruktansvärd och gripande film! Jag hade gåshud under nästan hela filmen och några av oss satt även och grät filmen igenom. Handlar om mobbning och självmordstankar, folk som inte blir sedda och inte ser någon annan utväg från lidandet än döden och de få personer som faktiskt ser dem och har viljan att kämpa för dem. Otroligt bra film som måste ses av alla! Alla de olika grupperna som finns i de flesta skolorna finns med, de som är utanför, stöddiga idrottskillar, blonda bimbos, de godhjärtade m.m. Man känner ju igen sin egen grupp eller vart man själv en gång var i livet.
Bion vi var på heter Arlington och den är vansinning stor, tar in 7000 personer och det kändes som att sitta utomhus för i taket lös stjärnorna, till och med orions bälte, awesome! Den var ju inte direkt fullsatt ikväll men jädrar vilken känsla, sitta och se på en fantastisk film under stjärnor med bra sällskap, lyckad kväll skulle jag säga!







Jag och Therese har insett att vi verkligen behöver öva på biljard eftersom alla andra i huset är grymma och alla som kommer hit är ju också jättebra! Så vi har försökt träna lite och vi kan ju säga att det tar minst två evigheter för oss att spela klart en omgång. Vi sätter den vita bollen och motspelarens bollar oftare än vi sätter våra egna. Det blir en hel del missar och bollen flyger av bordet. En hemskt rolig syn skulle jag gissa på för en biljardspelare och förmodligen alla andra också :P
Och igår testade vi även på det populära drickspelet Beer pong, och det  gick ju faktiskt bättre än väntat, eller tja bra gick det väl egentligen inte om jag tänker efter men vi vann i alla fall, går ju lika dåligt för alla som är involverade i spelet och måste dricka :P Men ja nya upplevelser och roligheter, vi blev som barn igen igår, satt på golvet och kastade Pretzels på varandra och andra små busigheter,  mycket kul må jag säga!
Imorgon börjar skolan, jag är lite smånervös men jag tror det kommer gå bra ändå :) Känns bara lite jobbigt att jag börjar kl 8.00 och slutar kl 22.05 och bara har 10 min raster mellan lektionerna, men hang on to a big smile and you will reach the goal! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0